dimarts, 29 de maig de 2007

CONSTRUCCIÓ D'UN PAL DE PLUJA

Ja fa algunes setmanes que hem començat a fer uns pals de pluja en la classe de plàstica de 4rt B i 4rt A. Aquest ha estat el procés que hem seguit:

1. Vam demanar als alumnes que ens portaren tubs llargs de cartró, com els que s'utilitzen per enrotllar les teles. Calia que la llargaria fora d'1 m. més o menys, per tal que ens quedara un pal ben bonic, i sobretot que l'efecte sonor fora l'adient.



2.- El següent pas era aprofitar l'espiral que hi ha als tubs de cartró i repassar-la amb rotulador.



3.- Després vam assenyalar amb rotulador els punts on després foradariem per posar els furgadents. La distància entre els punts ha de ser d'uns 2 cm.



4.- Amb una barrineta o un punxó fem els forats per posar els furgadents ( compte amb fer els forats massa grans, ja que després els furgadents quedaran solts).





5. Després posem en cada forat un furgadent rodó. Vegeu com es queda per dins el circuit de furgadents, que després produirà el soroll quan posem la pasta que anirà xocant contra ells: és impressionant, eh?!





6.- Amb un tallaungles o unes tisores tallem el tros de furgadents que ens sobra. Ves amb compte de no fer-te mal. No et preocupes si penses que els furgadents van a caure , això ho solucionarem al següent pas.



7.- Fem una mescla de cola amb aigua i anem repassant cada forat amb un pinzell. Quan se seque la cola els furgadents quedaran ben aferrats al tub de cartró.



8.- Quan la cola ja s'ha assecat, anem pegant trossos anem pegant trossos de paper de cuina o paper del bany al voltant del pal amb la mateixa mescla de cola i aigua. Això ho fem per poder pintar millor el pal, i perque també li dona una textura més semblant a un tronc ( normalment de cactus, bambú, etc.) que és el material que s'utilitzava originariament.






Ací hi ha un alumne pegant amb cola el paper al tub: està concentrat, eh?



I ací estem tots a la classe de plàstica acabant de pegar el paper: quin rebombori, però ens està quedant molt bé ( també està la meua companya Alicia)





Fins amb el braç trencat hi ha qui construix el pal: això si que és entusiasme!



9.- Ara taparem un dels extrems dels tubs. Açò es pot fer de diferents formes. Nosaltres hem retallat amb cartolina el contorn del forat del tub







Després ho hem envoltat amb paper de cuina i ho hem aferrat amb cola per tal que no s'ens escape res.





10.- Després hem posat dins el tub tot allò que hem cregut que farà que el pal de pluja semble la pluja. Es tracta que busques i proves totes aquelles coses que aniran bé per a que sone més brillant, amb més cos, tinga un so més llarg, més agut,etc. això ho has de decidir tu provant açò i allò fins que t'agrade l'efecte sonor. Quan cregues que ja va bé pots tancar l'extrem del tub com havíem fet amb l'altre.





11.- Ara bé la part més artística. Es tracta de decorar el pal de pluja.Primer hem pintat tot el pal del mateix color per tal que no es veja el paper. Veuràs quina textura més agradable a la vista i al tacte!, pareix un tronc de veritat!










12.Ara el decorarem. Els hem mostrat uns quants pals de pluja com els que hi ha a la banda dreta d'aquesta pàgina, per tal que es prenguen idees. També us pot ajudar el fet que els pals de pluja perteneixen a la cultura xilena, així que podeu posar algun dibuix relacionat. Nosaltres els hem recomanat als xiquets que la decoració ha de ser senzilla: amb cercles, quadrats, etc. de diferents colors, dividint els tub en dos o més parts de diferents colors. etc. De






















divendres, 25 de maig de 2007

PER DIVERTIR-SE UNA MICA


Aquesta és una pàgina que pot resultar interessant i amb la qual els alumnes poden jugar incoporant o llevant instruments.
Conforme piques damunt els instruments van sonant o deixen de fer-ho si torne a picar sobre ells. Prova-ho i dis-me si t'ha agradat.
Aquesta és l'adreça:
http://www.orapois.com/br/arquivos/06162005170419937g.swf

dimecres, 23 de maig de 2007

El mon per un forat, és una pàgina que podeu trobar a l'edu365, dins l'arpartat de primària e, llengua catalana.

És un recurs útil per treballar diferents aspectes de la llengua i inclús del medi, però sobretot està orientat a adquirir vocabulari, encara que també el podem utilitzar a la classe de medi per treballar alguns aspectes dels animals, la societat o els paisatges. Així, també ens pot resultat útil si volem fer descripcions d'animals o de paisatges per conèixer més característiques d'allò que volem descriure.
Sobre els èssers vius trobareu aquests temes:

Sobre la societat trobareu els següents temes:

Sobre els paisatges podeu trobrar els següents temes:

dimarts, 15 de maig de 2007

Cal·ligrames

Aquests són alguns dels cal·ligrames que han fet els alumnes, ja que estem treballant a poesia a les classes de llengua.






dimecres, 9 de maig de 2007

ENLLAÇOS ORTOGRAFIA

Ejercicios de ortografia


Ortografia divertida en castellà




Ortografia catalana bàsica

ENLLAÇOS AMB DIFERENTS TIPUS DE TEXT


Aquesta és un a pàgina que abarca diversos aspectes de l'escriptura i la lectura dels infants.




Aquesta és una pàgina molt interessant que resum de manera clara i resumida les principals pautes per a escriure.

Dansa del "palos de Titaguas"

Aquesta és una dansa que vaig fer amb els meus alumnes l'any passat per pasqua, ja que aquesta és una dansa tradicional de pasqua. Els alumnes es van divertir molt i tots vam quedar contents amb el resultat. La dansa la vam preparar en tres sessions. Tot i que hi han algunes xicotetes errades, els objectius es van acomplir, i procure no cansar massa insistint sobre el mateix tema, per tal que no perguen la motivació i l'interés.
Ja sabeu que fins la segona reproducció del video, aquest no sol ser bastant fluïd.

dimarts, 8 de maig de 2007

EL SAPITO GLO GLO

"El sapito " és una poesia que tenia al llibre "música a l'escola" amb la sonorització que podeu escoltar a la caixa d'enregistraments de baix.
Es tracta d'una primera aproximació a la sonorització de poesies, que s'emmarca dins del treball sobre la poesia que hem encetat a classe.
La idea és sonoritzar unes quantes poesies més que aniré penjant.
Us agrada la sonorització que hem fet? La qualitat del so no és molt bona, però els alumnes els ha agradat això de sonoritzar poesies.La primera vegada que ho escolteu potser no s'escolte de manera fluïda; si ho tornes a escoltar ja ho sentiràs bé.


Get your own Box.net widget and share anywhere!

dimecres, 2 de maig de 2007

Altres pàgines de llengües

Didaticateca, és un apartat de l'institus Cervantes, on podem consultar moltes activitats per treballar a classe

ENLLAÇOS VOCABULARI

Ejercicios de vacabulario en castellano agrupados por campos semánticos.


Otra página más del Instituro Cervantes para trabajar vocabulario sobre:
Descripción: el aspecto y el carácter
Descripción: estados físicos y anímicos
Partes del cuerpo
Dolencias y enfermedades
Expresiones sociales
La ciudad
La casa
La familia
La ropa
El tiempo
El mundo animal
Compras y alquileres
Profesiones y medios de transporte
Ocio, tiempo libre, cine y deportes
Nacionalidades
Campos semánticos
Pronuncicación
La televisión
Deporte
Varios




En esta pàgina del Instituto Cervantes se puede trabajar el vocabulario de LOS ALIMNETOS, LA FAMILIA, LOS COLORES a través de unas actividades interactivas.


Juegos para aprender vocabulario es una pàgina de profes.net amb algunes idees per aprendre vocabulari.

En pocas palabras, es una aplicación para aprender vocabulario en castellano a través de diversas actividades divididas en unidades que tienen diversos centros de interés como podeis ver en la imágen

Mini Unitat Didàctica de mots



Mi mundo en palabras



Fotos, dibuixos, videos i textos sobre els animals, la societat i els paisatges en "el mon per un forat"