diumenge, 1 de juny de 2008

LA RUTINA: ENEMIC DE LA MOTIVACIÓ A L'ESCOLA

Aquí us deixe un fragment de la novel·la de Daniel Pennac "Com una novel·la " referit a l´animació lectora en classe:

"Si els professors d´avui en dia tenen com a principi tractar una obra com si fos un problema d´investigació pel qual qualsevol resposta fa al cas, amb la condició de no ser evident, em fa por que els estudiants no descobriran mai el plaer de llegir una novel.la..."


Vegeu aquest video, i llegiu el poema que tal vegada us farà pensar en tot açò i en moltes coses més... però no hi penseu massa, gaudiu-lo!

Pàgines d'escriptura

Dos i dos quatre,
quatre i quatre vuit,
vuit i vuit són setze?
Repeteixin! - diu el mestre.
Dos i dos quatre,
quatre i quatre vuit,
vuit i vuit són setze.
Però aquí està l'ocell lira
que passa pel cel,
el nen ho veu,
el nen ho escolta,
el nen li crida:
Salva'm,
juga amb mi,
ocell!
Llavors l'ocell baixa
i juga amb el nen.
Dos i dos quatre?
Repeteixin! -diu el mestre.
I el nen juga
i l'ocell amb ell.
Quatre i quatre vuit
vuit i vuit són setze.
I setze i setze quantes són?
No són gens setze i setze
i molt menys trenta-dos
de cap manera
i marxen.
I el nen ha amagat l'ocell
en el seu pupitre
i tots els nens
escolten la música
i vuit i vuit al seu torn marxen
i quatre i quatre i dues i dues
al seu torn marxen
i un i un no són ni un ni dues
un a un marxen igualment.
I l'au lira toca
i el nen canta
i el professor crida:
Quan acabareu de fer el pallasso!
Però els altres nens
escolten la música
i les parets de classe
es desplomen tranquil•lament.
I els cristalls tornen a ser sorra
la tinta torna a ser aigua.


El video i el poema els he trobat en: http://biblioteca-santjordi.blogspot.com/

1 comentaris:

Montse ha dit...

Gràcies Manuel.
Aprofito per a dir-te que el blog Educació primària és un bon "centre de recursos" que intentaré fer servir més el proper curs i que ara mateix enllaço.