dimecres, 19 de setembre del 2007

CÀLCUL MENTAL



Diverses activitats de càlcul mental: representació, ordenació,operacions

TAULES DE MULTIPLICAR


La oca
Aquesta és una aplicació que consta d'una sèrie d'activitats per a practicar la multiplicacions i les series. A partir del taule de joc de la oca, vas a unes o altres activitats. Les activitats són amenes i a més hi ha un apartat per descarregar material imprés.



Practica les multiplicacions




Recorda les taules de multiplicar

dijous, 6 de setembre del 2007

RECULL DE WEBS EDUCATIVES


Ací teniu un bon recull de webs educatives, que després quedarà a l'apartat "pàgines amb recursos multidisciplinars.

webs educativas

dilluns, 3 de setembre del 2007

ENLLAÇOS EDUCACIÓ MUSICAL: RECURSOS

El raconet de música. T'has de registrar, però oferix una gran quantitat de recursos per compartir.

Racó didàctic d'Aulodia

COMENÇA EL CURS 2007/2008

Vinga va que comencem el curs! Espere que comenceu amb la piles carregades i amb ganes d'afrontar el curs de la millor forma possible. Ara tindreu, supose, aquest sentiment contradictòri entre la nostàlgia per tot el que heu viscut i gaudit aquest estiu, i l'entusiàsme per començar un curs nou, acabat d'estrenar.

Des del bloc continuaré la tasca començada l'any passat, que es refereix bàsicament a utilitzar el blog com una mena de biblioteca de recursos d'educació primària en general i de música en particular. D'aquesta forma vosaltres també podeu fer-los servir.

També espere amb il·lusió comentaris vostres sobre qualsevol aspecte del blog: si el blog us pareix interessant, si aquell material que heu descarregar o aquella adreça us ha servit, si no esteu d'acord amb el comentari d'aquesta entrada, etc.

Benviguts.

dilluns, 2 de juliol del 2007

UN ALTRE TIPUS DE MUSICOGRAMA ANIMAT: EL MUSICOVIGRAMA

Al CEIP Fuente Nueva, en San Pedro de Alcántara (Málaga), he vist que ja havíen tingut abans que jo una idea pareguda respecte als musicogrames amb moviment.
És curiós com una mateixa idea ha prosperat de tres formes diferents( tres fins ara, perquè van sorgint noves propostes).
En aquest cas li diuen musicovigrama, mentre que jo ho havia baTejat com musicovideo.
Tot i que la idea originària, pareix ser la mateixa hi han algunes diferències en el producte final. Igual que ens els musicogrames en flash, que hi han a la pàgina aprendre música, la sincronització entre la música i la imatge no és suficientment exacta als musicovigrames, que és un aspecte que jo sí que vaig poder solucionar utilitzant el moviemaker; ara bé, ells utilitzen altre software, i van començar a fer-ho abans, la qual cosa podria influir en els mitjans que tenien al seu abast.
Una altra diferència, és que al meu musicovideo, es tracta de seguir la pulsació, mentre es dona altra informació útil com ara els timbres, el ritme, el moviment melódic, la intensitat, etc. mentre que als musicovigrames es centra més en diferenciar les frases melódiques i la linea melòdica.

De qualsevol forma és una altra proposta ben interessant per treballar a l'aula de música.

En aquesta pàgina trobareu alguns exemples de MUSICOVIGRAMES

Per cert, el blog i jo ESTEM DE VACANCES FINS SETEMBRE. QUE S'HO PASSEU MOLT BÉ!!!

dijous, 28 de juny del 2007

RITME

Per veure un grup de percussió corporal. Tots els cicles.


Percussió corporal: Barbatuques

Des del blog aula de música, he descobert a diversos grups de percussió corporal, o altres videos referents a la formació rítmica que són ben interessants.
Ací teniu un video de "Barbatuques"

divendres, 22 de juny del 2007

Per fer ritmes


Una mica de diversió. Ací teniu una caixa de ritmes: Rhythm Composer 909 de Roland. Amb aquesta versió en flash, podeu anar creant o modificant els vostres ritmes, així passareu aquestes tardes de calor d'una forma més rítmica.

Musicograma: L'elefant ( del carnaval dels animals)


Acabe de veure que a la pàgina que he mencionat al post anterior: aprendre música hi ha un altre musicovideo fet en flash. Aquest em pareix més sincronitzat amb la música que el Rondó rus (potser és una sensació meua o és filar massa prim).

La veritat és que amb els recursos que ens ofereixen les noves tecnologies és bastant fàcil fer un musicograma que resulte interessant. Si algú s'anima i en fa un, que ens ho faça saber ( comença a preocupar-me la falta de comentaris al blog)

Musicograma : Rondo rus



Es tracta d'un musicograma que he trobat a la pàgina aprendre música. Està fet en flash, i la particularitat que té és que es pareix molt a un músicograma que vaig fer jo sobre l'obertura de Carmen, on es podia veure al mateix temps que s'escotava com anaven passant les pulsacions. Ara bé, trobe en aquest musicograma algunes diferències. Aquest està fet en flash i jo vaig fer un arxiu de video ( per això, li vaig posar de nom "musicovideo". Aquest és un musicograma més breu on vas resseguint l'accent i no la pulsació. A més la sincronització entre la música i la imatge no és del tot exacta, cosa que jo sí vaig aconseguir al meu musicovideo. Açò ho dic, perquè és una qüestió molt important que vaig tenir en compte, i que em va costar molt d'aconseguir per tal que no es desquadrara música i imatge.

Tanmateix, resulta interessant i ací el teniu: Rondo rus. De moment aquest, més el meu són els únics musicovideos que he trobat a la xarxa, però si algú en coneix altres que m'ho faça saber, ja que m'interessa molt el tema.

JOCS MUSICALS: APRENDO MÚSICA


En Aprendo musica, o aprendre música hi han diverses seccions com ara: aprendo el lenguaje de la música, aprendo a tocar la flauta, aprendo a escuchar música, aprendo canciones, presentación y orientaciones. A més també hi han jocs.

diumenge, 17 de juny del 2007

Mnozil Brass: Bohemian Rhapsody

Quasi ha arribar la fi del curs i amb ell tot el que això comporta: la calor sufocant, els examens i les proves finals, les desicions difícils respecte d'algun alumne/a que ha gandulejat cap al final, els informes de final de cicle o etapa: etc.

Així que, com que ja fa algun temps que no us dic res sobre el treball de la classe, ahí va un poc d'entreteniment de la ma de Mnozil Brass. Mireu quina interpretació del Bohemian Rhapsody de Queen és molt bona: sols amb instruments de metall, les veus... i un poc d'humor i dramatització.

dimarts, 29 de maig del 2007

CONSTRUCCIÓ D'UN PAL DE PLUJA

Ja fa algunes setmanes que hem començat a fer uns pals de pluja en la classe de plàstica de 4rt B i 4rt A. Aquest ha estat el procés que hem seguit:

1. Vam demanar als alumnes que ens portaren tubs llargs de cartró, com els que s'utilitzen per enrotllar les teles. Calia que la llargaria fora d'1 m. més o menys, per tal que ens quedara un pal ben bonic, i sobretot que l'efecte sonor fora l'adient.



2.- El següent pas era aprofitar l'espiral que hi ha als tubs de cartró i repassar-la amb rotulador.



3.- Després vam assenyalar amb rotulador els punts on després foradariem per posar els furgadents. La distància entre els punts ha de ser d'uns 2 cm.



4.- Amb una barrineta o un punxó fem els forats per posar els furgadents ( compte amb fer els forats massa grans, ja que després els furgadents quedaran solts).





5. Després posem en cada forat un furgadent rodó. Vegeu com es queda per dins el circuit de furgadents, que després produirà el soroll quan posem la pasta que anirà xocant contra ells: és impressionant, eh?!





6.- Amb un tallaungles o unes tisores tallem el tros de furgadents que ens sobra. Ves amb compte de no fer-te mal. No et preocupes si penses que els furgadents van a caure , això ho solucionarem al següent pas.



7.- Fem una mescla de cola amb aigua i anem repassant cada forat amb un pinzell. Quan se seque la cola els furgadents quedaran ben aferrats al tub de cartró.



8.- Quan la cola ja s'ha assecat, anem pegant trossos anem pegant trossos de paper de cuina o paper del bany al voltant del pal amb la mateixa mescla de cola i aigua. Això ho fem per poder pintar millor el pal, i perque també li dona una textura més semblant a un tronc ( normalment de cactus, bambú, etc.) que és el material que s'utilitzava originariament.






Ací hi ha un alumne pegant amb cola el paper al tub: està concentrat, eh?



I ací estem tots a la classe de plàstica acabant de pegar el paper: quin rebombori, però ens està quedant molt bé ( també està la meua companya Alicia)





Fins amb el braç trencat hi ha qui construix el pal: això si que és entusiasme!



9.- Ara taparem un dels extrems dels tubs. Açò es pot fer de diferents formes. Nosaltres hem retallat amb cartolina el contorn del forat del tub







Després ho hem envoltat amb paper de cuina i ho hem aferrat amb cola per tal que no s'ens escape res.





10.- Després hem posat dins el tub tot allò que hem cregut que farà que el pal de pluja semble la pluja. Es tracta que busques i proves totes aquelles coses que aniran bé per a que sone més brillant, amb més cos, tinga un so més llarg, més agut,etc. això ho has de decidir tu provant açò i allò fins que t'agrade l'efecte sonor. Quan cregues que ja va bé pots tancar l'extrem del tub com havíem fet amb l'altre.





11.- Ara bé la part més artística. Es tracta de decorar el pal de pluja.Primer hem pintat tot el pal del mateix color per tal que no es veja el paper. Veuràs quina textura més agradable a la vista i al tacte!, pareix un tronc de veritat!










12.Ara el decorarem. Els hem mostrat uns quants pals de pluja com els que hi ha a la banda dreta d'aquesta pàgina, per tal que es prenguen idees. També us pot ajudar el fet que els pals de pluja perteneixen a la cultura xilena, així que podeu posar algun dibuix relacionat. Nosaltres els hem recomanat als xiquets que la decoració ha de ser senzilla: amb cercles, quadrats, etc. de diferents colors, dividint els tub en dos o més parts de diferents colors. etc. De






















divendres, 25 de maig del 2007

PER DIVERTIR-SE UNA MICA


Aquesta és una pàgina que pot resultar interessant i amb la qual els alumnes poden jugar incoporant o llevant instruments.
Conforme piques damunt els instruments van sonant o deixen de fer-ho si torne a picar sobre ells. Prova-ho i dis-me si t'ha agradat.
Aquesta és l'adreça:
http://www.orapois.com/br/arquivos/06162005170419937g.swf

dimecres, 23 de maig del 2007

El mon per un forat, és una pàgina que podeu trobar a l'edu365, dins l'arpartat de primària e, llengua catalana.

És un recurs útil per treballar diferents aspectes de la llengua i inclús del medi, però sobretot està orientat a adquirir vocabulari, encara que també el podem utilitzar a la classe de medi per treballar alguns aspectes dels animals, la societat o els paisatges. Així, també ens pot resultat útil si volem fer descripcions d'animals o de paisatges per conèixer més característiques d'allò que volem descriure.
Sobre els èssers vius trobareu aquests temes:

Sobre la societat trobareu els següents temes:

Sobre els paisatges podeu trobrar els següents temes:

dimarts, 15 de maig del 2007

Cal·ligrames

Aquests són alguns dels cal·ligrames que han fet els alumnes, ja que estem treballant a poesia a les classes de llengua.