dimarts, 1 d’abril de 2008

2 d'abril: Dia internacional del llibre infantil i juvenil ( joc del DILI)




Per tal de celebarar el dia internacional del llibre infantil i juvenil us recorde aquest joc que ja estava penjat al bloc que us servirà per jugar amb els alumnes i parlar de la vida d'Andersen i dels seus contes més famosos, i per tant potser un bon enllaç per engrescar els infants en la lectura d'aquets contes.

EL JOC DEL DILI (Dia internacional de la literatura infantil i juvenil)

El dia 2 d’abril se celebra, des de 1965, el Dia Internacional del Llibre
Infantil. Es celebra aquesta data per commemorar l’aniversari del naixement de l’escriptor danés Hans Christian Andersen. Andersen ha escrit molts contes, i molts d’ells són molt coneguts.

Per recordar aquesta data hem inventat aquest joc. Es tracta d’un joc de taula on s’ha d’anar avançant i fent diverses proves, fins arribar a la meta que és dia de la literatura infantil i juvenil.

NORMES DEL JOC

Nombre de jugadors: entre dos i 4 jugadors
Cada jugador ha de tindre una fitxa de diferent color
Al tauler hi ha unes caselles amb personates de contes famosos d’Andersen i altres que són caselles especials.
Per torns en va avançant al tauler segons el nombre que isca al dau.

CASELLES ESPECIALS

Caselles nº 6, 11, 15 i 20. Caselles on apareix la imatge d’Andersen. El jugador quan cau en aquesta casella pot anar d’una imatge a una altra d’Andersen si diu una frase de començament o d’acabament de conte.
Casella nº 21. Pou. En aquesta casella el jugador ha d’esperar a que caiga un altre company en aquesta casella. Aleshores entre tots dos han d’inventar un conte encadenat ( és a dir, cadascú va dient una frase fins formar un conte ) . La cadena de frases que formaran els permetrà eixir del pou.
Casella nº 12. Laberint. En aquesta casella el jugador ha de barrejar personatges de diversos contes que van perduts per dintre del laberint i van trobant-se al conte que ha d’inventar.
1 presó. El jugador perd un torn.
Casella nº 25. Mort. En aquesta casella apareix la data de la mort d’Andersen. Si caus en aquesta casella has de tornar a començar el joc.
Casella nº 1. Contes d’Andersen. En aquesta casella, per poder continuar s’ha de dir el nom de 5 contes d’Andersen.


CASELLES AMB IMATGES DE CONTES:

q Casella 2. El vestit nou de l’emperador
q Casella 3 Les sabates roges.
q Casella 4. La papallona.
q Casella 5. La cigroneta.
q Casella 7. La venedora de llumins.
q Casella 8. La reina de les neus.
q Casella 9. La cigroneta.
q Casella 10. Les mongetes màgiques.
q Casella 13. L’aneguet lleig.
q Casella 14. El follet a cal botiguer.
q Casella 16. La princesa i el pèsol
q Casella 17. La sireneta.
q Casella 19. La cigroneta.
q Casella 22. El soldadet de plom.
q Casella 23. La reina de les neus.
q Casella 24. El rossinyol.
q Caseslla 26. El vestit nou de l’emperador.